publicar imatge

Divendres nov 10, 2017

Una part de mi no puc creure que finalment ho escric. L'altra part no pot creure que hagi trigat tant.

Avui finalment he pogut reposar una batalla personal meva enviant Pachamama 9a + / b! Aquesta és la línia més dura fins al moment que he enviat.

pic: Javi Pec

Tot el procés que envolta aquesta línia ha estat força interessant, però avui m’he despertat en calma després de bastant temps d’estrès. Durant els últims 4 dies he dormit millor i realment se sentia tranquil a dins; Sento que finalment hagués arribat a aquell estat mental perfecte del qual sempre se sent.

Veure aquest post a Instagram

Un dia vaig somiar que volia ser escalador, aquest somni es va fer realitat. De la nit al dia tot canvia, m'allunyo d'aquest món que sempre m'ha envoltat com si d'un virus es tractés….. #backtothetop el vídeo, un projecte de @javipec que narra des de la mes sincera intimitat el procés de tornar a ser escalador. Sortirà a la llum molt aviat…. #liveclimbrepeat @blackdiamond @lasportivagram @mytendon foto de @francoislebeau Un dia vaig somiar que volia ser escalador., aquell somni es va fer realitat. En un moment tot canvia, M’alluny d’aquest món que sempre m’ha envoltat com si fos un virus ….. #backtothetop del vídeo, un projecte de @javipec que explica des de la intimitat més sincera el procés Per tornar a ser escalador. Sortirà molt aviat ….

Un lloc compartit per Puc Series Patxiusobiaga (@patxiusobiaga_pucseries) a

Ahir vaig fer el meu personal “punt alt” a la ruta i em vaig adonar que realment podia enviar la ruta després de baixar just abans d’arribar a una zona on sabia si hi faria, que no em permetria caure. Vaig optar per no afegir-hi, i vaig decidir que si no enviava avui que esperaria i ho tornaria a provar diumenge. M'he adonat que la pressió no condueix a l'enviament.

Aquesta ruta depèn molt de la seva condició. La paret està orientada al sud, així que cal esperar fins que el sol surti darrere de la paret, però en els mesos més freds això significa que realment només hi ha aproximadament una hora abans de la foscor completa. En aquesta zona particular, un cop que el sol comença a baixar, el vent normalment s’atura i la humitat puja, per tant, fins i tot escalar al vespre per llum no suposaria necessàriament millors condicions.

Tot el procés és com un rellotge. Sabia a quina hora havia d’arribar a la tarda per escalar, quant de temps podré esperar-me entre cremades, i això si volgués arribar a la part superior quan encara hi havia una molèstia de vent que hauria de començar a escalar en un moment determinat. També sabia quants dies de descans necessitava a casa per descansar-me la pell entre els dies d’escalada. Tot plegat començava a desgastar-me mentalment; Havia de jugar segons les regles de la ruta, no necessàriament segons el meu nivell de força o resistència. Honestament, mentre intento aquesta ruta que tinc va continuar formant-se i no he cregut que la força i la resistència fossin els meus factors limitants. M'he sentit més fort que mai, que suposo que va derivar en enviar aquesta King Line. (No et perdis Vídeo La Sportiva Strange Heroes on parlo formació per a aquesta línia.)

Veure aquest post a Instagram

Quan busco la manera d'afrontar el procés, m'agrada llevar-li pes a la mateixa, tenir un doble objectiu fa més senzill mentalment i alhora més interessant. Potser trigues més, o el mateix en fer les dues però mentalment és menys pressió. per això, ahir, vaig tornar a Joe Mama 9a + ( després de diverses trencaments en dos reposos claus) ara sí que la sento 9a +. I és una alternativa als dies amb menys condició per provar la seva veïna Pachamama. La foto de @javipec és de finals d'hivern. A veure si arriben aquests dies de quedar-te enganxat! I mentrestant a donar-li els intents que siguin possibles i entrenar, és l'única manera que jo tinc de poder realitzar aquestes vies. #puctraining @blackdiamond @lasportivagram @mytendon @pucseries

Un lloc compartit per Puc Series Patxiusobiaga (@patxiusobiaga_pucseries) a

Durant l'últim mes, es va reduir la quantitat de temps que es podia provar físicament de la ruta 3 A la tarda es tracta de 30 ºC a només aproximadament 1 prova un dia, però amb temps més frescos. malgrat això, Tota l'estona, és probable dir que la condició més important era i és la mental. Hi va haver tants intents on vaig estar tan a prop, però jo abordaria la línia amb la memòria històrica…recordant que en aquest mateix recorregut em vaig fer mal i també sabent que si m'enviava, seria la ruta més difícilment puntuada que he enviat mai, tant abans com després “trencar” de l'escalada.

La primera vegada que vaig provar la ruta va ser quan estava al capdamunt del meu partit al circuit de competició 8 fa anys. Ho vaig provar a mitjans d’octubre. Quan ho intentava, es va trencar un petit pes de peu, Vaig començar a relliscar i l’espatlla dreta es va dislocar. L’endemà recordo descansar i intentar-ho de nou i assolir el meu punt àlgid (just per sota del meu darrer punt fort ahir) però aviat va arribar el dolor.

Estava visitant el fisioterapeuta perquè en aquell moment encara tenia les dues últimes proves del Mundial – en què em vaig classificar com a primer o segon en aquell moment. a 2009 Adam Ondra va ser el meu rival als Mundials. Jo patia una lesió SLAP a l'espatlla i no vaig fer tant bé com m'hauria agradat en les dues darreres etapes i Adam va acabar guanyant aquell any, deixant-me segon. Vaig fer una exploració RMN i vaig tenir immediatament una operació d’espatlla. Després de recuperar-me de la cirurgia, vaig tenir l’accident de trànsit que amb el temps em va fer retirar-me de l’escalada, pel que em vaig imaginar seria la resta de la meva vida. Estava tan segura que havia deixat moltes batalles com Pachamama inacabades i vaig assumir que es perdrien per sempre.

Veure aquest post a Instagram

Buscant una oportunitat. Dotze dies sense passar el dinàmic. Cada dia la sento més fàcil però no trobo el mindstate per progressar en un moviment que és només això, un dinàmic. Tornem a l'origen. Il·lusió i motivació. Cop de peu al cul a la pressió. I si no es pot en ella, m'allunyaré per sentir de nou la passió, oxigenar i sentir la necessitat de tornar-hi a abraçar com si no volgués fer una altra cosa. Per això l'escalada ens dóna tant,ens fa viure a el límit, i som els únics que podem controlar-. gràcies Pachamama! ja són 8 anys que vam tenir un amor a primera vista. T'estimo ajajjajajaj . Aquesta foto és d'Abril quan vaig tornar a ella després d'encadenar papichulo. Gràcies @javipec per aquestes fotos que inspiren! @pucseries @blackdiamond @lasportivagram @mytendon @ vertical.life.climbing

Un lloc compartit per Puc Series Patxiusobiaga (@patxiusobiaga_pucseries) a

La setmana passada vaig començar a recordar-ho quan no em sentia bé a la ruta. Em cauria i cridaria “Què bé!” i em recordaria que per algú a qui se li va dir que mai no tornaria a pujar, almenys mai a un nivell més alt, que he d’agrair per cada moviment que puc fer…no només els que s’afegeixen a un enviament.

2009

Després d'aquesta prova inicial amb resultats positius a 2009, escalar alguna cosa en aquell grau es va apartar de la meva ment. No va ser fins a la primavera passada que fins i tot vaig tornar a provar Pachamama, però després d’enviar Papichulo 9a + el març 31, 2017 aquesta línia semblava més possible i va esdevenir la meva nova obsessió. La temporada de primavera va ser curta i no ho vaig fer pujada a Oliana a l'estiu. Després va arribar la tardor i vaig tornar amb un clar objectiu en ment. Pachamama seria la meva. Ja no es tractava de marcar una ruta; Pachamama s’havia convertit en una mena de metàfora de la meva trajectòria d’escalada.

Avui jo escalfat a casa, va arribar al penyal una mica abans del que és habitual, va escalar una línia anomenada Macedònia per escalfar-se i fer-se sentir per la roca. Era humit, em duien les puntes dels dits, però vaig decidir donar un pas a Pachamama. Hi ha un dyno que fa mesos que m’ha frustrat. És tan aleatori – alguns dies passen, però després hi ha setmanes en què no puc semblar que m'enganxi. Em vaig lligar, xalat, i es va anar a buscar, però de sobte em vaig trobar a l’aire caient del dino. Vaig treballar la resta de la ruta fins a la final “descans” arpes, però no va fer la part final a causa de la humitat.

Vaig tornar a descansar i vaig començar a estar una mica inquiet. Vaig tornar a lligar, xalat, va fer el boulder inferior, mirà la mirada cap al dyno, i la va enganxar. Sí! Vaig recórrer els següents metres i vaig arribar a la secció on havia caigut el dia anterior i em vaig enganxar també. ¡anem! Començava a fer-se fosc, la humitat era alta, el rellotge de condicions estava marcant, però sabia que aquesta era la meva oportunitat. Vaig començar a posar-me nerviós que anava a caure, ja que no havia treballat gaire en aquesta secció. Vaig començar a col·locar-me els peus de forma incorrecta i vaig pensar que em relliscaria, però era una mena de pressió personal – que recorda els meus dies de competició – realment em va fer lluitar i simplement tirar endavant. Pachamama finalment em va deixar guanyar. Finalment!

pic: Javi Pec

L’any passat vam treballar en una sèrie de vídeos que vam trucar Tornar a el principi. El primera entrega de vídeo Em vaig centrar en el meu retorn a la visualització 8c i 8c + i a enviar 9a de nou, mentre la segona part centrat a enviar Papichulo, qualificat 9a +, el mateix grau que altres línies dures emblemàtiques que havia escalat en el passat. Però aquesta línia, més que cap altre per la nostra història personal, es tracta de no ser només Tornar al cim, sinó de trobar-me en un lloc on mai no havia estat abans. Més que tornar a qualsevol cosa, M’adono que no hi ha cap Top, no hi ha cap límit fixat en el temps. Malauradament marquem els nostres propis límits, i avui, com he tornat a terra en un estat molt emotiu, Vaig ser feliç saber que finalment es podia descansar i que els meus punts de vista es podrien establir en altres línies d'altres llocs. Em fa molta il·lusió veure què és el futur.

Pròxim
FELIÇ ANIVERSARI, Patxi Usobiaga!
Els comentaris estan tancats.